ملکه الیزابت دوم کیست؟
آريا1+5

 

                         

  الیزابت دوم با نام کامل الیزابت الکساندرا مری ویندسور متولد ۲۱ آوریل ۱۹۲۶ رئیس دولت کشور پادشاهی متحد(بریتانیا) و پانزده کشور مستقل است که روی هم با عنوان قلمروهای همسود شناخته می‌شوند.
امروز بیش از ۱۲۸ میلیون نفر در کشورهایی زندگی می‌کنند که او صدر حکومت آنان است.

   او در حال حاضر پس از شاه بامیبول در تایلند طولانی‌ترین دورهٔ صدارت حکومت در جهان را به عهده دارد. (60 سال حکومت) در طول پنج دهه حکومت او شاهد یازده فعالیت نخست وزیر (بدون حساب نخست وزیر الان بریتانیا، دیدوید کامرون) در پادشاهی متحد و چندین نخست وزیر در سایر نواحی اتحادیه کشورهای همسود بوده است.

  از مرگ پدرش شاه جرج ششم در ۶ فوریه ۱۹۵۲، الیزابت دوم به مقام ریاست دولت در پادشاهی متحده، کانادا، استرالیا، نیوزلند، سیلان، پاکستان و آفریقای جنوبی رسید. او در ضمن مقام‌های صدر مشترک‌المنافع، فرماندار عالی کلیسای انگلستان، لرد مان و دوک لانکستر را نیز به عهده دارد. 

   در بریتانیا، مقام سلطنت جنبه تشریفاتی و نمادین دارد و اگرچه بسیاری از نهادهای حکومتی به نام پادشاه یا ملکه این کشور فعالیت می‌کنند، اما او عملا دارای اختیارات اجرایی و در نتیجه، مسئولیت سیاسی نیست و تصمیمات حکومتی، حتی در مورد بسیاری از موضوع‌های مربوط به خاندان سلطنتی و نهاد سلطنت، به نام پادشاه یا ملکه اما توسط دولت، پارلمان و سایر نهادها اتخاذ و اجرا می‌شوند

امضا:



نظرات شما عزیزان:

ريحانه
ساعت11:53---31 تير 1391
خيلي باحال بود حال كردم.يادت نره سر بزني
پاسخ: ریحانه جان درود بر تو! حتما بهت سر میزنیم. ممنون از تو انگلستان


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

22 / 4 / 1391برچسب:, :: 21:49 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آريا1+5 و آدرس 51aria.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

با سپاس فراوان سران کشورهای۱+۵





نويسندگان